چگونه وارد عرصه گویندگی شویم

    گویندگی حرفه ای است که بسیاری فکر می کنند مختص افراد مشهور یا افرادی با صدای منحصر به فرد است. و این درست نیست! هر کسی که فداکاری و علاقه زیادی به گویندگی داشته باشد می تواند در این زمینه موفقیت پیدا کند. بنابراین اگر می‌خواهید چگونه وارد گویندگی شوید، به جای درستی آمده‌اید. ورود به این حرفه کار آسانی نیست. متغیرها و عوامل بسیار بیشتری نسبت به آنچه که اکثر مردم فکر می کنند وجود دارد.

    اگر قبلاً در کلاس‌های گویندگی شرکت کرده‌اید، در حال حاضر در راه هستید. اما حقیقت این است که تقریباً هر کسی می‌تواند نحوه صداگذاری را یاد بگیرد. تنها چیزی که نیاز دارید اشتیاق به بازیگری، میل به موفقیت و تمایل به تمرین زیاد است. 

    در این راهنمای جامع، همه چیزهایی را که باید در مورد انواع مختلف گویندگی، نحوه تبدیل شدن به یک گوینده، تجهیزاتی که نیاز دارید، میزان درآمدی که می توانید انتظار داشته باشید، نکاتی در مورد چگونگی پیدا کردن کار بدانید، پوشش خواهیم داد. و مزایا و چالش هایی که ممکن است با آن روبرو شوید. 

    انواع مختلف گویندگی

    برای به دست آوردن درک عمیق تر و کشف چگونگی شروع به عنوان یک گوینده، اجازه دهید نگاهی به چند نمونه از گویندگی و صداگذاری بیاندازیم.

    وارد شدن به عرصه گویندگی

    فیلم ها

    فیلم‌های انیمیشنی مبتنی بر شخصیت‌ها (انیمه) معمولاً اولین چیزی است که به ذهن کسانی می‌رسد که به نحوه ورود به گویندگی فکر می‌کنند. اگر به طور طبیعی صدایی سرگرم کننده یا رسا ندارید، ممکن است فکر کنید که برای شما مناسب نیست. با این حال، چندین شغل دیگر برای گویندگان وجود دارد که به لحن های ساده تر و سینمایی بیشتری نیاز دارد. مثالها عبارتند از:

    • صداگذاری فیلم برای اهداف روایت یا تنظیم صحنه، یا زمانی که شخصیت ها فکر می کنند، رویا می بینند، یا به طور غیرکلامی ارتباط برقرار می کنند.
    • فیلم های خارجی دوبله شده 
    • فیلم های مستند

    برنامه های تلویزیونی

    این می تواند شامل صداگذاری برای شخصیت های انیمیشن کارتونی یا صداگذاری برای فیلم های مستند و تبلیغاتی باشد . 

    رادیو

    ممکن است فرصتی برای ایفای یک شخصیت در یک درام صوتی داشته باشید. با این حال، تبلیغات رایج ترین شکل گویندگی در دنیای رادیو است. 

    کتاب های صوتی

    سالانه بین 600000 تا 1000000 کتاب تنها در ایران منتشر می شود که بسیاری از آنها توسط نویسندگان مستقل منتشر می شود. تعداد کمی از نویسندگان رویای تبدیل شدن به یک گوینده را در سر می پرورانند، بنابراین به خواننده های حرفه ای نیاز دارند تا کتاب های خود را زنده کنند.

    روایت پادکست

    برخی از وبلاگ نویسان داستان ها و وبلاگ های خود را به پادکست های ضبط شده تبدیل می کنند و بسیاری ترجیح می دهند گوینده استخدام کنند تا اینکه خودشان روایت کنند.

    سیستم های تلفن

    در حالی که برخی از شرکت ها از صداهای تولید شده توسط کامپیوتر استفاده می کنند، بسیاری از آنها هنوز لمس انسان را ترجیح می دهند. آنها گویندگان را برای ضبط احوالپرسی مشتریان و هدایت تماس‌گیرندگان از طریق سیستم منو در هنگام شماره‌گیری خط تلفن ویژه رزرو یا خدمات مشتری به کار می‌گیرند. 

    اطلاعیه های عمومی

    ایستگاه‌های قطار، شبکه‌های مترو، پایانه‌های اتوبوس، موزه‌ها و طیف وسیعی از فضاهای عمومی دیگر از گویندگان برای از پیش ضبط اطلاعیه‌های مهم استفاده می‌کنند. 

    اتفاقات زنده

    گویندگان می‌توانند در مکان‌هایی مانند تئاتر، نمایشگاه‌ها و استادیوم‌های ورزشی کار پیدا کنند و اطلاعات و دستورالعمل‌های ضروری را به مخاطب ارائه دهند. 

    نحوه ورود به گویندگی

    ممکن است قبلاً تصمیم گرفته باشید که برای چه نوع کارهای صوتی می خواهید مطرح کنید، یا شاید به این فکر می کنید که در همه آنها تلاش کنید و به آرامی جایگاه خود را پیدا کنید. وقتی تازه شروع می‌کنید، زیاد در مورد پیدا کردن جایگاه خود استرس نداشته باشید، زیرا ممکن است متوجه شوید که برنامه‌هایتان به طور طبیعی در طول زمان تکامل می‌یابند. علاوه بر این، مهم نیست که بخواهید بدانید چگونه برای انیمه، مستند، دوبلور شوید یا خارج از فیلم و تلویزیون گویندگی کنید. مراحل کار به طور کلی یکسان است. 

    در کلاس های بازیگری ثبت نام کنید

    ایفای نقش و شخصیت یک شخصیت روی پرده به چیزی بیش از خواندن از روی فیلمنامه نیاز دارد. این نیاز به اشتیاق و مهارت های بازیگری دارد. ثبت نام در کلاس های بازیگری، شما را به بازیگری با اعتماد به نفس، قانع کننده و معتبر تبدیل می کند. 

    در کلاس های صوتی شرکت کنید

    شرکت در یک کلاس یا استخدام یک مربی حرفه ای گویندگی به شما کمک می کند تا مهارت های خود را بهبود ببخشید و با بهبود تکنیک های تنفس، نقطه گذاری و بیان خود، هر خط را به بهترین نحو ارائه دهید. 

    گوش کن و تحقیق کن

    اگر واقعاً می خواهید بدانید که چگونه گویندگی را شروع کنید، بهترین مکان برای شروع گوش دادن به افرادی است که قبلاً آن را به خوبی انجام می دهند. مستندها، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را تماشا کنید که گویندگان را در آن به نمایش می‌گذارند و از نزدیک به آگهی‌های بازرگانی و بازی‌های ویدیویی و غیره گوش دهید. در مورد لحن، عطف و ارائه برای هر سبک یادداشت‌برداری کنید. همچنین پادکست‌های متعددی با بخش‌هایی برای یادگیری نحوه تبدیل شدن به یک گوینده اختصاص داده شده است.

    یک فایل آزمایشی ضبط کنید

    درست همانطور که یک بازیگر یک فایل حاوی نمونه هایی از بهترین کارهای خود می سازد، گویندگان نیز باید برای نمایش دامنه و توانایی های آوازی خود ضبط کنند. ایجاد دو ضبط جداگانه برای کاراکترها و کارهای تجاری قبل از آپلود آنها در سایت های تست یا ارسال آنها به آژانس های استعدادیابی، یک روش استاندارد است. 

    آزمون

    مانند بازیگری معمولی، تست بازیگری برای نقش شخصیت ها و برنامه های گویندگی بخشی از این فرآیند است. توصیه می‌شود فقط برای نقش‌هایی که مناسب محدوده و منطقه راحتی شما هستند، تست بازیگری بدهید، اگر می‌خواهید از درد ناشی از طردهای متعدد جلوگیری کنید. اگرچه، این نیز تقریباً بخشی از فرآیند است! مراقب تماس‌های پخش آزاد آنلاین باشید یا تست‌های خود را در وب‌سایت‌های آژانس صوتی ارسال کنید.

    قابل مشاهده باشد

    برای خود یک نمایه حرفه ای در وب سایت هایی مانند Voices، Actors Access و Backstage ایجاد کنید و شروع به ارسال تست های خود کنید. حتی می‌توانید وب‌سایت خود را با فهرستی از اطلاعات ضروری که عوامل ریخته‌گری باید درباره شما بدانند، مانند تجربه، نرخ‌ها و اطلاعات تماس، بسازید. 

    تمرین، تمرین، تمرین!

    پس چگونه می توان بدون دسترسی به یک استودیوی ضبط حرفه ای گوینده شد؟ قبلاً سه بار گفتیم، اما باز هم می‌گوییم: تمرین کنید! اکثر گویندگان مبتدی در یک استودیوی خانگی شروع می کنند، جایی که می توانند مهارت های آوازی خود را تمرین کرده و تقویت کنند. تنها راه برای ایجاد صدای حرفه ای که مدیران بازیگران آن را دوست داشته باشند این است که به تمرین بر روی طیف وسیعی از فیلمنامه ها و گوش دادن برای بهبود لحن، دیکشنری و تلفظ خود ادامه دهید.

    شبکه

    هرگز قدرت شبکه های قدیمی خوب را دست کم نگیرید. به هر حال، این یک صنعت رقابتی است که در آن گاهی اوقات به جای اینکه چه کسی می‌شناسید، به افرادی که می‌شناسید بستگی دارد. به گروه های گویندگی در کانال های رسانه های اجتماعی و شبکه های چت بپیوندید و یک نمایه حرفه ای در لینکدین ایجاد کنید. ایجاد روابط متقابل به اشتراک گذاری سرنخ یکی دیگر از راه های عالی برای یافتن فرصت ها است. به عنوان مثال، اگر یک دوست بازیگر معمولی دارید و به او در مورد یک قسمت یا تست بازیگری خبر می دهید، این احتمال وجود دارد که وقتی در مورد یک کنسرت صوتی برای شما می شنوند، لطف خود را به او برگردانند. 

    گویندگی یک کار معمولی نیست

    البته گویندگی یک کار معمولی نیست که در آن یک روز 8 ساعت بخواهید کار کنید. بنابراین چگونه می توانید برای هزینه های ماهانه یا سالانه بودجه بندی کنید؟ متأسفانه، هیچ پاسخ روشنی وجود ندارد. به عنوان یک گوینده، شما فقط برای ساعاتی که کار می کنید دستمزد دریافت می کنید، بنابراین زمان بیشتری طول می کشد تا به نقطه ای برسید که بتوانید خود را صرفاً در کار گویندگی حفظ کنید. 

    اکثر افرادی که می خواهند بدانند چگونه به عنوان یک گوینده شروع کنند، از نقش ها و حرفه های دیگر تغییر می کنند. اگر این در مورد شما صدق می کند، برای ترک شغل فعلی خود عجله نکنید. زمانی را برای ایجاد تجربه و شبکه خود اختصاص دهید تا زمانی که در نهایت به سمت گویندگی تمام وقت حرکت کنید، بهترین شانس موفقیت را به خود بدهید. زمانی که به صورت تمام وقت مشغول به کار هستید، وقت گذاشتن برای ساختن نمونه کارها ممکن است دشوار باشد، اما اگر صداپیشگی رویای شما باشد، نتیجه خواهد داد. برای کسانی که به صداگذاری به عنوان درآمد پاره وقت یا مکمل نگاه می کنند، مدیریت امور مالی آسان تر است. با این حال، در هر صورت، باید اطمینان حاصل کنید که زمان کافی را برای تمرین، ضبط استماع و نوارهای نمایشی، و پیگیری تحقیقات و شبکه خود اختصاص می دهید. 

    گویندگان به چه تجهیزاتی نیاز دارند؟ 

    اگر در مورد یادگیری نحوه اجرای صدا جدی هستید، باید برای راه اندازی یک استودیوی خانگی با تجهیزات ضبط با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید. اما نترسید! راه اندازی نیازی به هزاران هزینه برای شما ندارد و به یاد داشته باشید که بهترین لزوماً به معنای گران ترین نیست. به علاوه، همیشه می‌توانید دست دوم بخرید و در حین حرکت آن را ارتقا دهید. 

    شما به کیفیت صدای شفاف نیاز دارید زیرا اگر صدای شما پژواک یا نویز پس‌زمینه داشته باشد، نه نماینده‌ها و نه مشتریان مستقیم شما را جدی نمی‌گیرند . بنابراین، قبل از اینکه به ملاحظات تجهیزات بپردازید، اولین قدم این است که محل استودیوی خانگی خود را راه اندازی کنید و آن را عایق صدا کنید تا هر گونه صدای پس زمینه را از افراد، ترافیک، حیوانات یا لوازم خانگی حذف کنید. 

    عایق صدا استودیو ضبط خود را

    فضای زیادی برای کار ندارید؟ مشکلی نیست لازم نیست استودیوی شما بزرگ باشد، فقط به اندازه کافی برای شما و تجهیزات ضبط شما بزرگ باشد. حتی یک کمد دیواری هم این کار را می کند. تنها چیزی که مهم است این است که ساکت است. کمدها در واقع برای این کار عالی هستند زیرا می توانید هم در اتاق خواب و هم در کمد را ببندید. بعلاوه، هر لباسی که داخل آن آویزان است به جذب هر گونه سر و صدای باقی مانده کمک می کند. اگر از اتاق دیگری استفاده می کنید، معمولاً آویزان کردن پتوها و ملحفه های سنگین از کف تا سقف بهترین روش است. گزینه های دیگر عبارتند از استفاده از کفپوش، پدهای متحرک، یا خرید مواد عایق صدا از یک خرده فروش آنلاین. 

    میکروفون

    هیچ میکروفون جهانی وجود ندارد که “بهترین” باشد زیرا نکته کلیدی این است که یکی را انتخاب کنید که مناسب صدای منحصر به فرد شما باشد. برخی از میکروفون‌ها برای صداهای با صدای بلند یا خش دار مناسب‌تر هستند، در حالی که برخی دیگر برای صداهای با صدای پایین یا پررونق بهتر کار می‌کنند. اگر مطمئن نیستید که کدام را بخرید، همیشه می توانید برای مشاوره با یک متخصص صدا مشورت کنید. نکات مهم ما در مورد انتخاب میکروفون عبارتند از:

    • قبل از خرید تا جایی که می توانید مارک ها و انواع مختلف را امتحان کنید
    • در صورت امکان، هر کدام را در استودیوی خانگی خود تست کنید
    • روی یک مدل مستقل به جای دستی سرمایه گذاری کنید
    • هر میکروفون را در حالت ایستاده تست کنید زیرا تمایل دارید هنگام ایستادن واضح تر از زمانی که نشسته صحبت کنید 

    فیلتر پاپ

    فیلترهای پاپ که به عنوان سپرهای پاپ یا صفحه نمایش پاپ نیز شناخته می شوند، جلوی میکروفون شما قرار می گیرند. استفاده از فیلتر پاپ برای دستیابی به کیفیت صدای واضح و تمیز بسیار مهم است. آن‌ها هنگام استفاده از حروف منفجر زیاد (صامت‌هایی مانند t، k و p که هوای بیشتری نسبت به سایر حروف گفتاری آزاد می‌کنند)، صداهای کوبنده ناشی از حرکت سریع هوا را حذف می‌کنند. 

    برای اینکه به شما تصوری از قیمت داشته باشید، باید بتوانید یک میکروفون مناسب را بردارید و با یک فیلتر پاپ با قیمت کمتر از 100 هزار تومان بایستید.

    هدفون

    به‌عنوان یک گوینده، اغلب مجبور می‌شوید هنگام ضبط به فیلم‌نامه‌ها یا موسیقی گوش دهید تا مطمئن شوید که خط‌هایتان به موقع وارد می‌شوند. بنابراین یک جفت هدفون پشت بسته با کیفیت مناسب ضروری است. در غیر این صورت، میکروفون ممکن است هر چیزی را که به آن گوش می‌دهید، دریافت کند. هدفون‌های مدل Earbud آن را قطع نمی‌کنند، و هدفون‌های با پشت باز (معمولاً برای میکس کردن به جای ضبط استفاده می‌شوند) اجازه می‌دهند تا صداهای بیرونی به داخل برود. ضبط با هدفون‌های پشت بسته به این معنی است که شما از صداهایی که از دهان خود می‌آیند و آگاهی بیشتری دارید. می تواند هر گونه تداخل نویز دیگری را راحت تر تشخیص دهد.

    قیمت اولین مجموعه خوب از هدفون های با کیفیت از حدود 500 هزار تومان شروع می شود .نرم افزار ضبط

    داشتن میکروفون و هدست عالی به شما کمکی نمی‌کند تا بدون جفت شدن با نرم‌افزار ضبط مناسب، قرقره‌های نمایشی و آزمایشی با کیفیت بالا را بسازید. قیمت ها از رایگان تا بسیار گران است که محبوب ترین گزینه ها عبارتند از:

    • Adobe Audition
    • ابزارهای حرفه ای
    • صدا فورج

    ملاحظات تجهیزات اضافی

    در اینجا چند جزئیات اضافی تجهیزات و نکاتی وجود دارد که باید قبل از شروع کار و شروع ضبط در نظر بگیرید:

    • فضای هارد دیسک – ممکن است لازم باشد برای ارتقاء یا خرید فضای ذخیره سازی بیشتر برای همه فایل های صوتی خود سرمایه گذاری کنید.
    • برای رایانه‌های رومیزی – برج را در همان اتاقی که میکروفون خود قرار داده‌اید قرار ندهید، در غیر این صورت نویز افزایش می‌یابد.
    • بی‌سیم بروید – صفحه‌کلید و ماوس بی‌سیم نیاز به کابل‌های بلند یا کابل‌های داخلی را نفی می‌کند.

    چگونه کار گویندگی را پیدا کنیم 

    مانند هر شغل جدید دیگری، سخت ترین بخش، ایجاد شدن است. در اینجا نکات برتر ما در مورد نحوه ورود به گویندگی با تجربه محدود آورده شده است. سه راه اصلی وجود دارد که می توانید کاوش کنید.

    به سایت ها هزینه اشتراک پرداخت کنید

    برخی سایت‌ها هزینه عضویت سالانه را از گویندگان برای ارسال تست‌های بازیگری دریافت می‌کنند.مانند پونیشا

    برای استفاده حداکثری از این سایت‌ها، زمانی را صرف کنید تا نمایه خود را تا حد امکان حرفه‌ای جلوه دهید و شامل موارد زیر است:

    • عکس‌های نمایه – عکس‌های حرفه‌ای با وضوح بالا به نسخه‌های برش‌شده عکس‌های موجود یا سلفی ترجیح داده می‌شوند. 
    • ریلزهای نمایشی – شما می توانید طیف وسیعی از ژانرها را شامل کنید. فقط مطمئن شوید که آنها بهترین کیفیت ضبط ممکن را دارند.
    • توضیحات صوتی – مدیران بازیگری تمایل دارند با استفاده از کلمات کلیدی جستجو کنند، بنابراین تا حد ممکن بدون اغراق دقیق باشید.
    • اطلاعات شخصی – آن را با جزئیات مربوط به صدا، بازیگری، تئاتر، خوانندگی و هنر مرتبط نگه دارید. اگر نقش فعلی شما نامرتبط است، آن را کنار بگذارید. 
    • تجربه و علایق – تجربیات خود و نوع کاری را که به دنبال آن هستید مشخص کنید، دوباره از کلمات کلیدی برای بهینه سازی یافتن استفاده کنید (اطلاعات تجاری، ویدئوهای نمایشی، تبلیغات رادیویی و غیره).
    • اطلاعات تماس – جزئیات تلفن و ایمیل اجباری است. اگر وب سایت یا رسانه اجتماعی خود را دارید، از جمله نشانی اینترنتی نیز ایده خوبی است. 
    • گواهینامه ها – شامل جزئیات دقیقی در مورد اینکه چه کسی شما را تایید می کند، برای چه شرکتی کار می کند، و برای چه پروژه ای خاص است. 

     

    کسب و کار های محلی

    اگر مدتی را صرف تهیه لیست جامعی از مشاغل محلی کنید که ممکن است به گویندگان نیاز داشته باشند، تماس سرد یا ایمیل می تواند نتایجی را برای شما به همراه داشته باشد. ایجاد فهرستی از شرکت‌ها برای نزدیک شدن به آن احتمالاً ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. برای مثال، اگر «مکان‌های ورزشی سیاتل» را در نقشه‌های گوگل تایپ کنید، فهرستی از کسب‌وکارهای محلی متناسب با آن نمایه ایجاد می‌کنید. سپس تنها کاری که باید انجام دهید این است که اطلاعات تماس تلفن یا ایمیل آنها را پیدا کنید. به احتمال زیاد نتایج بهتری دریافت خواهید کرد اگر کمی تحقیق کنید تا شخص مربوطه را در شرکت پیدا کنید و مستقیماً با آنها تماس بگیرید، نه اینکه با خط مشتری عمومی تماس بگیرید یا به آدرس ایمیل عمومی info@ ایمیل بزنید. 

    تماس گرفتن از طریق تلفن یا ایمیل با مشاغل و افرادی که نمی‌شناسید می‌تواند ترسناک باشد، اما نام شما را آشکار می‌کند. با این حال، نرخ تبدیل معمولاً پایین است، بنابراین ممکن است بخواهید به چند روش دیگر برای گسترش پهنای باند خود به صورت محلی نگاه کنید:

    • شبکه سازی در جلسات و رویدادهای اجتماعی
    • ارائه در مراکز تجاری/تجاری محلی
    • درخواست معرفی و توصیه از دوستان
    • داوطلبانه خدمات خود را برای خیریه های محلی ارائه دهید

    نمایندگی ها و شرکت های تولیدی

    با استفاده از همان روش فوق، “عامل صوتی” را در Google Maps تایپ کنید تا لیستی از نمایندگان در منطقه شما ایجاد شود. این بهترین مکان برای شروع زمانی است که در حال یادگیری نحوه شروع صداگذاری هستید زیرا آژانس های ملی معمولاً مشتریان بزرگتر را با تجربه بیشتر مدیریت می کنند. بنابراین بهتر است آن‌ها را تا زمانی که پورتفولیوی گسترده‌تری دارید، کمی بعدتر بگذارید. علاوه بر جستجوی عوامل گویندگی، می‌توانید موارد زیر را نیز جستجو کنید:

    • آژانس های تبلیغاتی 
    • ایستگاه رادیویی
    • شرکت های تولید ویدئو
    • شرکت های ویدیویی توضیح دهنده
    • شرکت های آموزش الکترونیکی
    • شرکت های کتاب صوتی

    مزایای تبدیل شدن به یک صداپیشه 

    مزایای زیادی برای حرفه گویندگی وجود دارد. مثالها عبارتند از:

    • کار از خانه – اغلب، گویندگان بخش های خود را از استودیوی خانگی خود ضبط می کنند. این نه تنها راحت و راحت است، بلکه باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما در رفت و آمد می شود.
    • ساعت های انعطاف پذیر – برای چند کنسرت و بنابراین چند ساعت کار کاملاً به شما بستگی دارد. این برای کسانی که تازه شروع به کار کرده‌اند عالی است، زیرا انعطاف‌پذیری را برای کار پاره‌وقت و افزایش با موفقیت بیشتر فراهم می‌کند.
    • پتانسیل درآمد – همانطور که قبلاً اشاره کردیم، برخی از کنسرت های گویندگی می توانند فوق العاده سودآور باشند. به علاوه، به عنوان یک گوینده آزاد، می توانید نرخ های خود را تعیین کنید. هرچه موفقیت بیشتری کسب کنید، بیشتر می توانید شارژ کنید. 
    • تنوع – انواع مختلفی از گویندگی وجود دارد و هیچ پروژه ای هرگز یکسان نیست. هر شغلی شامل شخصیت ها، موضوعات و محصولات متفاوتی است.
    • عامل سرگرم کننده – شما به عنوان یک گوینده با افراد مختلفی ملاقات می کنید – احتمالاً حتی چند سلبریتی! بعلاوه، می توانید روی پروژه های سرگرم کننده زیادی کار کنید، به خصوص اگر در کارتون/انیمه تخصص دارید. 
    • امنیت – هنگامی که شروع به کار معمولی می کنید، امنیت شغلی شما افزایش می یابد زیرا کار برای چندین مشتری ایمن تر از تکیه بر کار مداوم تنها یک مشتری است. 

    و بهترین امتیاز از همه؟ شنیدن صدای شما در تولیداتی که می توانستند توسط هزاران – و شاید حتی میلیون ها نفر – شنیده شوند!

    چالش های تبدیل شدن به یک گوینده 

    اگرچه جنبه‌های مثبت عموماً بیشتر از منفی‌هاست، اما همه چیز آفتاب و رنگین کمان نیست. بنابراین اجازه دهید در مورد چند چالشی که گویندگان ممکن است با آن مواجه شوند صحبت کنیم:

    • مقیاس زمانی – ایجاد یک حرفه موفق در گویندگی می‌تواند سال‌ها طول بکشد، مگر اینکه زودتر به یک فرصت خوش شانس دست پیدا کنید.
    • انعطاف‌پذیری – می‌توانید انتظار داشته باشید که وقتی برای اولین بار شروع به کار می‌کنید، چندین مورد (و منظور ما چندین مورد ) رد شدن است، بنابراین باید پوستی ضخیم و نگرش مثبتی برای پشتکار داشته باشید.
    • رقابت – چه مبتدی، چه متوسط ​​یا کهنه کار باشید، رقابت سخت است و حتی حرفه ای های با تجربه دوره های خشکی را پشت سر می گذارند که در آن یافتن کنسرت ها سخت است.
    • هزینه ها – احتمالاً باید با پیشرفت تجهیزات استودیوی خانگی خود را ارتقا دهید. بعلاوه، برای حفظ قابلیت استخدام، باید به پرداخت هزینه مربیان آواز و کلاس های صداگذاری ادامه دهید.
    • فرسودگی شغلی – برای بیان واضحات، گویندگی می تواند تاثیر خود را بر آواز شما بگذارد. گویندگان و هنرمندان صدابردار باید مراقب خود باشند تا از بزرگترین دارایی خود محافظت کنند. علاوه بر سلامت عمومی، این به معنای اجتناب از بسیاری از چیزهایی است که ممکن است از آن لذت ببرید، مانند الکل، غذاهای چرب، نوشیدنی های گازدار و سیگار. 

    گویندگی را شروع کنید

    امیدواریم این راهنما اطلاعات و ایده‌های زیادی در مورد نحوه ورود به گویندگی به شما داده باشد. با تجهیزات، آموزش و انگیزه مناسب، می توانید یک حرفه هیجان انگیز در محتوای صوتی ایجاد کنید. موفق باشید!