چگونه یک گوینده تجاری شویم؟
گوینده تجاری

 

 

 

  • ایجاد و حفظ نمایه ها در بازارهای آنلاین صداگذاری. علاوه بر بازارهای فریلنسر مانند پونیشا، می توانید بازارهایی را به طور خاص برای کار گویندگی پیدا کنید.

هنگامی که تست های خود را به ترتیب انجام دادید، چگونه نقش ها را دریافت می کنید؟ 

  • نوع آواز خود را بشناسید تست هایی وجود دارد که در آن نوع صدای طبیعی شما مناسب نیست. برای دانستن اینکه آیا کار به صدای روزمره شما نیاز دارد یا چیزی متفاوت است، بروید. بر این اساس خیاط کنید.
  •  
  • با مربی(های) خود کار کنید. مربیان خوب یک دیدگاه بیرونی در مورد اینکه کدام یک از خوانده‌های شما با فراخوان بازیگری مطابقت دارد، ارائه می‌کنند و می‌توانند به شما در جهت خاصی آموزش دهند.
  •  
  • خودتان را آماده کنید. هر امتحان متفاوت است و اگر برای هر یک به طور جداگانه آماده شوید، بیشترین موفقیت را خواهید داشت. این بدان معناست که شرکت و محصولات و تبلیغات گذشته آن را بررسی کنید، فراخوان بازیگری را بررسی کنید و بدانید مدیر بازیگر چه انتظاراتی دارد.
  •  
  • دستورالعمل ها را دنبال کنید می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد که استعداد بیشتری در تست بازیگری خود ایجاد کنید، اما کارگردان بازیگر می‌داند که آنها به دنبال چه هستند. قرقره شما می تواند محدوده شما را به آنها نشان دهد. مگر اینکه آنها به طور خاص از شما بخواهند که مطالب را بداهه یا تطبیق دهید، فقط دستورالعمل های آنها را دنبال کنید و سعی کنید آنچه را که می خواهند به آنها بدهید.
  •  
  • ادامه بده مگر اینکه شما یک نماینده داشته باشید، به احتمال زیاد این شما هستید که کار را برای خود وارد می کنید. ممکن است به راحتی اجازه دهید که یک یا دو رد شدن شما را کند کند، اما مطمئن ترین راه برای موفقیت این است که به دنبال کار باشید و به تست زدن ادامه دهید.

 

 

درآمد گویندگان تجاری چقدر است؟

 

زنی در استودیو ضبط

میانگین دستمزد سالانه بازیگر گویندگی را 50 میلیون تومان تخمین زده است ، اما دامنه آن از 30 تا 50 میلیون تومان است. به طور خلاصه، درآمد یک گوینده متوسط ​​به طور قابل توجهی متفاوت است. یک تبلیغ کوتاه رادیویی در یک بازار محلی ممکن است برای شما 500 هزار تومان درآمد داشته باشد، در حالی که تخمین زده می‌شود که جان هام به عنوان صدای مرسدس بنز سالانه تا 5 میلیون دلار درآمد داشته باشد.

نرخ های شغلی گزارش شده  عبارتند از:

  • یک تبلیغ رادیویی محلی بین 500 هزار تا 1 میلیون تومان متغیر است.
  • یک تبلیغ 15 ثانیه ای در یک وب سایت کوچک اغلب حدود 150 هزار تومان هزینه دارد.
  • تبلیغات تلویزیون ملی بیش از 50 میلیون تومان پرداخت می کنند.

هنگام محاسبه میزان درآمدی که می توانید به عنوان یک گوینده تجاری داشته باشید، بدانید که دستمزد به بازار، رسانه و میزان فروش بستگی دارد . تبلیغات رادیویی، تلویزیونی و اینترنتی همگی دارای نرخ های پیشنهادی متفاوتی هستند. آنها بر اساس مدت زمانی که تبلیغ پخش می شود – چه برای مدت زمان مشخص یا نامشخص (در ابد) – و اندازه بازار هدف متفاوت هستند. این محدوده‌ها این گونه تخمین زده می‌شوند :

  • پادکست: از 150 تا 300 هزار تومان برای هر ساعت
  • تبلیغات: از 300 تا 500 هزار تومان
  • تلفن گویا: از 150 تا 200 هزار تومان

بخشی از یادگیری نحوه فروش صدای خود برای تبلیغات این است که بدانید چقدر باید هزینه کنید. اگر در دنیای گویندگی تجاری تازه کار هستید، باید نرخ پایین تری را نسبت به فردی با سال ها تجربه بیان کنید.