پنج ویژگی خیلی مهم که یک گوینده باید داشته باشد و شما به عنوان کارفرما باید برای انتخاب گوینده ملاک قرار دهید.
1-داشتن صدای تبلیغاتی
هر گوینده ی حرفه ای و خوشصدا ، در زمینه ی خاصی استعداد و توانایی دارد به عنوان مثال یک گوینده ممکن است دوبلر خوبی باشد ؛ یک گوینده صدایی مناسب برنامه های رادیویی داشته باشد ؛ یک گوینده دکلمه خوان خوبی باشد.
و شما از این بین باید دنبال یک گوینده با صدای تجاری و تبلیغاتی باشید تا بیشترین ارتباط را مخاطب شما با تیزر تبلیغاتی برند شما برقرار کند.
2-مناسب بودن لحن گوینده با مضمون تیزر تبلیغاتی
بسیاری از کارفرمایان در اولین مذاکره خواستار یک تیزر با لحن شاد و با انرژی برای تیزر تبلیغاتی برند خود هستند.
اما آیا لحن با انرژی و شاد برای هر نوع تیزر تبلیغاتی مناسب است ؟
خیر ، بسته به نوع تیزر و محتوای آن ، کارگردان یک لحن متناسب را برای تیزر انتخاب خواهد کرد . فرض کنید که تیزر تبلیغاتی مربوط به برند فرش باشد در اینجا یک لحن صمیمی و ملایم با موسیقی پس زمینه مناسب برای تیزر تبلیغاتی فرش انتخاب میشود تا آن حس هنر ایرانی و لطافت به مخاطب و جامعه هدف برند ما القا شود .
یا فرض کنید تیزر تبلیغاتی مربوط به برند ابزار و لوازم صنعتی باشد در اینجا یک لحن حماسی با صدای بم و موسیقی کوبنده برای تیزر تبلیغاتی توصیه می شود.
3-تحویل به موقع و سریع
خوش قولی موئلفه ی مهمی در انتخاب گوینده تیزر است ، معمولا سفارشات گویندگی باید کمتر از 24 ساعت تحویل سایر عوامل ساخت قرار بگیرید چرا که بعد از سناریو پردازی تیزر نوبت به ضبط نریشن تیزر یا همان گویندگی است تا بر اساس آن عوامل فیلمبردار ، گرافیست ، تدوینگر و … پروژه را جلو ببرند .
4-تعرفه ی گوینده تیزر
لزوما گوینده ای که تعرفه ای گران تر دارد مناسب تر برای تیزر تبلیغاتی ما نخواهد بود و بالعکس «هیچ گرانی بیحکمت نیست ، هیچ ارزانی بی علت نیست». شما باید با توجه به بودجه ی پروژه تیزر تبلیغاتی برند خود بین تعرفه ی گویندگی و تعرفه ی کلی تیزر تناسب برقرار کنید.
به طور مثال گاهی شاهد یک صدای فوقالعاده روی تیزر تبلیغاتی بی کیفیت هستیم که تا حدودی نواقص تصویر را آن صدای خوب پوشش میدهد اما فاجعه آنجاست که با یک صدای بیکیفیت و نریشن بد زحمات سایر عوامل ساخت به باد داده شود .
5-پنجمین ویژگی را شما زیر این پست کامنت کنید ؟