اگر به عنوان مدیر کسب و کار شما مزایای استفاده از گویندگی و نریشن را بررسی نکرده اید ، اکنون زمان خوبی برای بررسی این کار است. صداپیشگان و گویندگان می‌توانند به‌ عنوان یک سلاح مخفی در کمک به شرکت‌ها برای ایجاد تعامل بیشتر با مخاطبان هدف خود، ایجاد اعتبار برند و ایجاد باشگاه مشتریان وفادار عمل کنند. قبل از پرداختن به مزایا صدای برند ، اجازه دهید گویندگی و نریشن را تعریف کنیم و نحوه استفاده از آن را شرح دهیم.

گویندگی چیست و چه کاربردی دارد ؟

بنابراین استفاده بیش از حد از صدا برای چیست و چه تعریفی دارد؟ به زبان ساده، صداگذاری روایت هایی است که بینندگان یا شنوندگان بدون دیدن بازیگر می شنوند. آنها همچنین راهی آسان برای هدایت افراد به سمت محصول یا خدمات شما هستند. شنیدن صدای صوتی در طیف صوتی تبلیغاتی، مستند یا حتی کتاب های صوتی معمول است.

هنگام استخدام یک حرفه ای، به دنبال صدای حرفه ای باشید که با مخاطب هدف شما طنین انداز شود. صدای تبلیغات مناسب می تواند مخاطب را مجذوب خود کند و به بینندگان کمک کند تا به آنچه شرکت شما برای گفتن دارد توجه کنند. برخی از بازیگران در انواع مختلفی از صداپیشگی تخصص دارند و برخی از آنها لحن‌های دوستانه ارائه می‌دهند، در حالی که برخی دیگر برای پیام‌های آرام و آرامش‌بخش ایده‌آل هستند.

پیدا کردن صدای مناسب در مقابل استعداد برای به تصویر کشیدن پیام شما می تواند به افزایش شانس پیام شما با مخاطبان شما کمک کند.

سفارش تیزر تبلیغاتی

انواع گویندگی و نریشن

پنج دسته کلی از خدمات صوتی حرفه ای وجود دارد که همگی دارای مزایای منحصر به فردی هستند:

  • صداهای تجاری: این شامل صداها در رادیو، تبلیغات پادکست، تلویزیون و ویدیوهای آنلاین است. معمولاً صداپیشگان تجاری حول شخصیت یا سخنگویی متمرکز می شوند که خدمات یا محصولی را برای مخاطبان تبلیغ می کنند. 
  • پخش‌های صوتی روایت به ویدیوهای فنی بیشتر، آموزش‌های آنلاین، ویدیوهای توضیح‌دهنده، مستندها و مطالب آموزشی تجاری اشاره دارد. در صداهای روایت، راوی اغلب با کمک انیمیشن یا فیلم های فیلمبرداری شده، مخاطب را از طریق یک داستان از مراحل خاص عبور می دهد.
  • تلفن گویا/پیام های صوتی/تلفن: این نوع صدا به یک سیستم مبتنی بر صدا مانند دستیارهای دیجیتال (سیستم های الکسا، سیری، جی پی اس)، روایت صوتی درون برنامه ای، سیستم های PA (مانند فرودگاه) و درختان تلفن اشاره دارد. به عنوان پیام در انتظار این دسته بسیار فنی است. 
  • انیمیشن و بازی: از طریق استعداد صدای حرفه ای، می توانید شخصیت ها و داستان ها را زنده کنید. اینها از ویدیوهای انیمیشن کوتاه آنلاین تا فیلم های طولانی تر را شامل می شود. 
  • تبلیغات، شرکت‌های وابسته و تریلرها: تبلیغات کوتاهی که فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و رویدادهای پخش‌شده آینده را تبلیغ می‌کنند. 

ممکن است ندانید کدام نوع صدا برای کسب و کار شما ایده آل است. در اینجا توصیه های ما وجود دارد. 

کجا از گویندگی برای برند کسب و کار خود استفاده کنید

گوینده تیزر تبلیغاتی
سفارش تیزر تبلیغاتی

ما نمونه‌های مختلفی از اینکه چگونه کسب‌وکار شما می‌تواند صداگذاری را پیاده‌سازی کند، بیان کرده‌ایم. 

فیلم های آموزشی و الکترونیکی

بسیاری از شرکت ها از صدای تجاری برای دوره های سفارشی آموزش الکترونیکی و ویدیوهای مختلف استفاده می کنند . این ویدیوهای آموزشی نیاز به صدایی واضح و جذاب دارند، صدایی که مخاطب بتواند چندین ساعت به آن گوش دهد. صدا باید به گونه ای ارائه شود که حفظ اطلاعات را برای مخاطب آسان کند. 

تیزر های تبلیغاتی و موشن گرافیک

تولید محتوای ویدیویی و موشن گرافی در طیف وسیعی از سناریوها مانند نمایندگی شرکت در یک نمایشگاه تجاری، ارسال پیام‌ها به عموم از طریق اینستاگرام ، ارتباط بین کسب‌وکار و غیره استفاده می‌شوند. لحن گوینده مشتاقانه، محاوره ای و با انرژی است.

تبلیغات در آپارات ، واتس آپ ، اینستاگرام یا توییتر ، یوتیوب و …

تبلیغاتی که درآن از گوینده استفاده میشود در پلتفرم هایی مانند یوتیوب، فیس بوک، لینکدین، اینستاگرام و توییتر محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. استفاده از صداهای با کیفیت و جذاب می تواند توجه مخاطبان شما را جلب کند و هویت برند شما را تقویت کند. هنگام استفاده از یک گوینده حرفه ای، می توانید لحن خاصی را انتخاب کنید که با موزیک و تصویر پروژه شما سازگار تر باشد.

چگونه نریشن و گویندگی تیزر می تواند به کسب و کار شما کمک کند ؟

تبلیغات صدای کسب و کار و بازاریابی صوتی در حال افزایش است. در اینجا شش راه وجود دارد که خدمات صوتی می تواند برای شرکت شما مفید باشد.

ساختمان با نام تجاری

یک راه ساده برای تقویت هویت برند شما از طریق بازاریابی صوتی است. اصطلاحی برای این نوع برندسازی وجود دارد که به آن برندینگ صوتی می گویند. اگر قبلاً اصطلاح “برندینگ صوتی” را نشنیده اید، احتمالاً از آن استفاده نمی کنید. آن را به عنوان یک لوگوی صوتی برای برند خود در نظر بگیرید که با مخاطبان شما ارتباط دارد و نشان می دهد که شما چه چیزی را مطرح می کنید.

به عنوان مثال، استعداد صدای حرفه‌ای مورد استفاده در تبلیغات فروشگاه‌های لوازم خانگی را در نظر بگیرید: این صدای مردانه خشن و آمریکایی است که مخاطبان مثبتی را در حرفه‌های بهبود خانه و افرادی که انجام می‌دهند به طور یکسان باقی می‌گذارد.

از سوی دیگر، صداهای رسمی بریتانیایی که اغلب در تلاش‌های بازاریابی خودروسازان لوکس استفاده می‌شوند را در نظر بگیرید. این به انتقال حس لوکس بودن و کلاس به مخاطبان هدف کمک می کند.

مخاطب هدف را درگیر کنید و بر آنها تأثیر بگذارید

ویدیوهای با صدای بالا

ویدیوهایی که دارای صدایی مشابه با مخاطبان هدف شما هستند، احساس دیده شدن را برای مشتریانتان آسان‌تر می‌کنند. مصرف کنندگان به طور طبیعی به سمت صداهایی که شبیه صدای آنها هستند جذب می شوند، بنابراین سعی کنید صدایی در مقابل استعدادهایی مشابه سن و جنسیت مخاطبان هدف خود پیدا کنید. گزینه دیگر استخدام یک متخصص با لهجه است. تحقیقات نشان می‌دهد که برخی از مصرف‌کنندگان به سمت لهجه‌های خارجی در صداگذاری برای آگهی‌های بازرگانی و سایر موارد صوتی تمایل دارند.

در هر مسیری که انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که داده‌های مخاطبان خود را جمع‌آوری کرده‌اید تا درک بهتری از آنچه می‌خواهند بشنوند داشته باشید. این می تواند به این معنی باشد که شما تبلیغات مختلفی ایجاد می کنید که صداهای متفاوتی برای هدف قرار دادن یک مخاطب خاص دارند. اگر مخاطب شما دو زبانه است، استعدادهای دوزبانه را استخدام کنید تا صدای شما را روی متن بخوانند.

آگاهی گسترده تر

این یک تصور غلط رایج است که رادیو مرده است. در واقع اینطور نیست. فراتر از امواج اصلی AM/FM، میلیاردها نفر برای مصرف محتوا به راه‌حل‌های پخش جریانی و پادکست‌ها روی می‌آورند. این فرصت کافی را برای شرکت‌ها فراهم می‌کند تا تبلیغات را در این پلتفرم‌ها اجرا کنند و به روشی جدید به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند. بازاریابی محصولات و خدمات خود را از طریق این کانال ها در نظر بگیرید تا از مخاطبانی استفاده کنید که ممکن است در غیر این صورت از دست داده باشید. علاوه بر این، می‌توانید از صدا بر روی افراد حرفه‌ای استفاده کنید تا تبلیغات خود را ثابت و باکیفیت کنید.

ROI بهتر

از طریق صداگذاری های خوب ساخته شده، می توانید اولین تاثیر مثبتی بر مخاطبان خود داشته باشید و بازده سرمایه گذاری بالایی داشته باشید. برای مثال، می‌توانید برای ایجاد آگهی‌های تبلیغاتی با کیفیت بالا که به صورت محلی اجرا می‌شوند و با مصرف‌کنندگان محلی درگیر می‌شوند، از صداهای صوتی استفاده کنید. همچنین می توانید تبلیغات رادیویی بهتری برای ایجاد آگاهی از برند و جذب مشتریان بیشتر به وب سایت خود تولید کنید.

ROI بزرگی را که می توانید هنگام ضربه زدن به تبلیغات پادکست ایجاد کنید، در نظر بگیرید. پادکست ها به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از پلتفرم های پیشرو برای مشتریان برای یادگیری محصولات، برندها و خدمات جدید هستند. تحقیقات نشان می دهد که مصرف کنندگان تبلیغات پادکست را به سایر انواع بازاریابی دیجیتال ترجیح می دهند.

بهبود تجربه پشتیبانی مشتری

پشتیبانی مشتری اغلب جنبه مخوف هر کسب و کاری است، اما برندها می توانند از خدمات صوتی استفاده کنند تا پشتیبانی مشتری را به تجربه لذت بخشی برای مشتریان خود تبدیل کنند. صداهای سفارشی جایگزین بسیار بهتری برای موسیقی یا اعلان های آزاردهنده و تکراری هستند و می توانند به نگه داشتن مشتریان شما برای مدت زمان طولانی تری کمک کنند.

به جای منشی تلفنی یا نگه‌داشتن پیام‌ها، می‌توانید برای ارتباطات انسانی معنادار و تجربه کلی بهتر از برند، از پیام‌های صوتی استفاده کنید.

صرفه جویی در بودجه تبلیغاتی با دوبله محتوای خارجی

شرکت‌ها و کسب و کارها همچنین می‌توانند برای جلوگیری از هدر رفت بودجه تبلیغاتی که گاهی صرف تولید محتوای پرهزینه میشود ، ویدیوهایی مشابه خارجی را با هزینه کمتری ترجمه و باصدای گویندگان حرفه ای دوبله کنند و در وب‌سایت خود و شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. این کار برای مصرف کنندگان و جامعه هدف نیز مفید است چرا که محتوای مفید و حرفه ای را در دسترس آنها قرار میدهد.  این نوع تولید محتوا با کیفیت بالا به راحتی قابل اشتراک گذاری است و به شرکت ها مزیت رقابتی می بخشد.

پخش صدا بر روی استعداد با طراحی رسانه آلگرو

اکنون که درک بهتری از میزان قدرتمند بودن خدمات صوتی دارید، زمان آن رسیده است که بازاریابی صوتی را در سازمان خود پیاده سازی کنید. تیم ما در Allegro Media Design در این زمینه باتجربه است و ما خوشحالیم که در هر مرحله از پروژه به شما کمک کنیم. ما راه حل های پیشرفته و سفارشی آموزش الکترونیکی را برای ارتقای کسب و کار شما و ایجاد نتایج ملموس ارائه می دهیم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد خدمات صوتی ما یا برای شروع فرآیند، لطفاً همین امروز با تیم ما تماس بگیرید !

ترجمه : پویان حسینی

منبع