گویندگان چقدر درآمد دارند؟
فرقی نمیکند در صدای شخصیتها عالی باشید یا لحن طبیعی و دلنشینی داشته باشید که برای صداگذاری ایدهآل است، گویندگی میتواند حرفهای هیجانانگیز باشد که به شما امکان میدهد در طیف وسیعی از پروژهها تحقیق کنید. اما آیا سودآور است؟ در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد تعیین نرخ، افزایش پتانسیل درآمد و دانستن ارزش خود به عنوان یک گویندگی مشتاق بدانید.
این حوزه ای است که در آن مجری از صدای خود برای روایت داستان یا ارائه روایت برای قطعات داستانی و غیرداستانی استفاده می کند. این می تواند از زنده کردن یک شخصیت کارتونی گرفته تا راهنمایی بینندگان از طریق یک مستند باشد. برای تبدیل شدن به یک گویندگی ، حرفهایها باید صدای گفتاری متمایز و در عین حال واضحی داشته باشند که بتواند طیف وسیعی از احساسات را منتقل کند – و همچنین در برخی موارد، اقتدار و قابل اعتماد بودن.
امروز بازیگران را دریافت کنید
به بهترین پلتفرم برای هنرمندان دسترسی پیدا کنید و حرفه خود را در پشت صحنه بسازید.
گویندگان می توانند در این موارد کار پیدا کنند:
- تلویزیون
- فیلم
- رادیو
- کتاب های صوتی
- بازی های ویدیویی
- پروژه های چند رسانه ای مختلف
در حالی که گویندگی در را به روی طیف هیجان انگیزی از پروژه ها باز می کند، هر فرصتی با سطح پتانسیل کسب درآمد خود همراه است. گویندگان نمیتوانند یک نرخ ساعتی را در کل تعیین کنند. بیشتر اوقات، خود پروژه و تجربه بازیگر تعیین کننده میزان درآمد آنهاست.
درآمد گویندگان به طور متوسط چقدر است؟
استعدادهای مشتاق باید انتظار داشته باشند که پرداخت بر اساس تجربه، پروژه و نوع نقش متفاوت باشد.گویندگی طیف گسترده ای از رسانه ها، تعهدات زمانی و تخصص را پوشش می دهد.
نرخ ها به موارد زیر بستگی دارد:
- بازیگر: بازیگران مشهور با صداهای شناخته شده و کارنامه های تثبیت شده، مانند مورگان فریمن، می توانند دستمزد بسیار بیشتری را برای کارهای مستند دریافت کنند تا یک راوی سطح ابتدایی.
- پروژه: پیچیدگی و دامنه یک پروژه بر میزان درآمد یک بازیگر تأثیر می گذارد. برای مثال، ایجاد صداهای شخصیت های متعدد و سفرهای عاطفی پویا برای یک کتاب صوتی، نسبت به ضبط شعار یک نمایندگی خودرو، به تلاش و عمق بیشتری نیاز دارد.
- تعهد زمانی: ضبط یک فیلم انیمیشن بلند به زمان قابل توجهی بیشتر از یک تبلیغ رادیویی 15 ثانیه ای نیاز دارد.
- تعداد کلمات: فیلمنامههای طولانیتر به زمان و تلاش بیشتری نسبت به فیلمهای کوتاهتر برای ضبط نیاز دارند و پتانسیل درآمدزایی یک گوینده را افزایش میدهند.
- استفاده از ضبط: اسپات های تلویزیونی و رادیویی محلی معمولاً با نرخ کمتری نسبت به پخش ملی پرداخت می کنند. به طور مشابه، نقاطی که برای مدت زمان محدود اجرا می شوند نیز کمتر از مواردی که برای همیشه در نظر گرفته شده اند، هزینه خواهند داشت.
درآمد گویندگان در سال چقدر است؟
دستمزد سالانه گویندگان متناسب با استعداد و تجربه بازیگر خواهد بود. به عنوان مثال، اگر کار را عمدتاً در پخش محلی پیدا کنید، تفاوت قابل توجهی با کسانی که به طور مرتب فیلم های بلند را رزرو می کنند، خواهید دید.
چه چیزی باعث می شود یک گوینده واجد شرایط متوسط در مقابل با تجربه باشد؟ یک گوینده باتجربه حجم قابل توجهی از کار را ساخته است که استعداد و دامنه آنها را به نمایش می گذارد. آنها همچنین ممکن است جایگاهی در صنعت پیدا کرده باشند، مانند ویدیوهای توضیح دهنده، صداگذاری تجاری یا بازی های ویدیویی. هرچه کنسرت های بیشتری رزرو کنید، نرخ بیشتری می توانید درخواست کنید.
پس گویندگان در ماه چقدر درآمد دارند؟ گویندگان مشتاق باید انتظار نرخ ماهانه کمتری داشته باشند تا زمانی که خود را به عنوان یک استعداد معتبر و قابل اعتماد معرفی کنند. اما زمان زیادی برای افزایش پتانسیل درآمد آینده شما وجود دارد.
چگونه باید نرخ خود را تنظیم کنم؟
هنگامی که بهتازگی کار خود را به عنوان گوینده آغاز میکنید ، بسیار مهم است که نرخی را تعیین کنید که نشاندهنده تمایل شما برای رزرو کنسرتها بدون کاهش ارزش زمان و استعداد شما باشد.
یکی از راههای تعیین این موضوع استفاده از فرمول نرخ ساعتی ساده است. در حالی که محدوده پرداخت بین رسانه ها ممکن است متفاوت باشد، زمان شما یک ثابت قابل بانک است. طول فیلمنامه را در نظر بگیرید تا ببینید چقدر طول می کشد تا ضبط کنید و از آنجا شروع کنید.
این به شما یک ایده پایه از نرخ ساعتی می دهد که بسته به تعهد زمانی برای شما کار می کند. همچنین میتوانید قیمتهای ثابتی را برای هر پروژه تعیین کنید. این نرخها نه تنها باید زمان ضبط را تعیین کنند، بلکه باید در مورد اینکه آیا باید به یک استودیوی ضبط سفر کنید یا نه و مدت زمان ضبط مورد استفاده قرار میگیرد، نیز باید تعیین شود. اگر نرخها را برای هر پروژه تعیین میکنید، ایجاد یک برگه نرخ یک راه آسان برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه است.
سایر عوامل قیمت گذاری که باید در نظر گرفته شوند:
- تجربه شما: اگر تازه شروع به کار کرده اید، ممکن است نرخ ساعتی کمتری را در نظر بگیرید تا به شما کمک کند تجربه کسب کنید و سبد خود را بسازید. تنظیم نرخ شروع پایین تر می تواند به شما کمک کند تا پای خود را به سمت دروازه باز کنید تا بتوانید استعداد خود را ثابت کنید.
- راه اندازی تجهیزات فعلی شما: در نظر بگیرید که اگر کار نیاز به سرمایه گذاری در تجهیزات تخصصی یا جدید داشته باشد، چگونه بر حاشیه سود شما تأثیر می گذارد. از پیش نیازهای شغلی را درک کنید.
- سلامت آواز شما: گویندگان باید از سازهای خود محافظت کنند – این عملی یا سالم نیست که آکوردهای صوتی خود را با استفاده بیش از حد فشار دهید. در مورد تعداد کنسرت های صداپیشگی که می توانید در یک هفته یا ماه معین رزرو کنید، بدون اینکه صدای خود را سنگین کنید، واقع بین باشید.
- تلاشهای بازاریابی شما: معرفی خود به مشتریان زمان ضبط کردن را میگیرد، بنابراین به این فکر کنید که چند ساعت در هفته میخواهید برای جستجو و ارائه کنسرتها صرف کنید.
- روابط شما: اگر متوجه میشوید که به طور منظم با مشتری کار میکنید، ارائه تخفیفهای تکراری ممکن است شما را برای پروژههای آینده در ذهن خود نگه دارد.
میزان درآمد گویندگان در یک ماه یا سال نیز با عضویت یا عدم عضویت بازیگر در اتحادیه مشخص می شود. مشاغل اتحادیه معمولا حق امتیاز (یا باقیمانده گویندگی) پرداخت می کنند، در حالی که مشاغل غیر اتحادیه به احتمال زیاد مبالغ یکباره را پرداخت می کنند.
چگونه می توانم پتانسیل درآمد خود را به عنوان گوینده افزایش دهم؟
تبدیل شدن به یک گوینده موفق به چیزی بیش از یک صدای منحصر به فرد نیاز دارد. شما همچنین باید روحیه کارآفرینی داشته باشید. شما باید استعدادهای خود را بازاریابی کنید، شبکه ای از مشتریان بسازید و یک جریان ثابت درآمد ایجاد کنید. با حرفه صداپیشگی خود مانند یک تجارت رفتار کنید تا بتوانید روی تبدیل آن به یک فرصت درآمدی مناسب تمرکز کنید.
همانطور که به دنبال کار هستید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:
- بسیاری از مشاغل کوچک در مقابل یک شغل بزرگ: در حالی که جذابیت یافتن یک نقش اصلی را نمی توان انکار کرد، رزرو چندین شغل کوچکتر راهی عالی برای ایجاد کسب و کار ثابت و ایجاد بدنه کاری شما است.
- در برابر فرصت ها باز بمانید: آزمون آزمایشی برای انواع مختلف نقش ها به تعیین استعداد و جایگاه شما کمک می کند. ممکن است متوجه شوید که صدای شما به طور طبیعی به جای کارهای تجاری، به طور طبیعی به روایت کتاب صوتی میخورد. پروژه های مختلف را امتحان کنید تا ببینید از چه چیزی بیشتر لذت می برید.
- بر این اساس نرخ ها را افزایش دهید: در یک نقطه خاص، نمونه کارها و تجربه شما به قیمت بالاتری نیاز دارد. هر سال یا بیشتر، نرخ ساعتی یا برگه نرخ خود را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که منعکس کننده مهارت و تخصص شما است. نرخ های شما باید با جایی که در سفر حرفه ای خود هستید مطابقت داشته باشد.
پردرآمدترین گویندگی چه کسانی هستند؟
افراد مشهور اغلب هنگام انجام صداگذاری بیشترین درآمد را به دست می آورند، اما حتی آنهایی که نام آشنا نیستند نیز پتانسیل بالایی دارند.