مزایای استفاده از صدای گوینده برای کسبوکار شما
اگر کسبوکار شما هنوز از مزایای صدای گوینده بهرهمند نشده است، اکنون زمان مناسبی برای این کار است. صدای گوینده میتواند به عنوان یک سلاح مخفی برای کمک به بیشتر شرکتها در تعامل با مخاطبان هدف خود، ایجاد اعتبار برند و ساختن دنبالهدار مشتریان وفادار عمل کند.
قبل از اینکه به مزایای صدای گوینده برای کسبوکار بپردازیم، بیایید صدای گوینده را تعریف کنیم و نشان دهیم که چگونه استفاده میشود.
صدای گوینده چیست و چگونه استفاده میشود؟
به زبان ساده، صدای گوینده، روایتهایی است که بینندگان یا شنوندگان بدون دیدن یک بازیگر میشنوند. آنها همچنین یک راه آسان برای هدایت مردم به سمت محصول یا خدمات شما هستند. صدای گوینده را معمولاً در طیف گستردهای از تبلیغات، مستندها یا حتی کتابهای صوتی میشنوید.
هنگام استخدام یک حرفهای، به دنبال یک صدای حرفهای باشید که با مخاطبان هدف شما همخوانی داشته باشد. صدای مناسب تبلیغ میتواند مخاطبان را مجذوب کند و به بینندگان کمک کند تا به آنچه شرکت شما میگوید توجه کنند. برخی از بازیگران در انواع مختلف کارهای صدای گوینده تخصص دارند، برخی از آنها لحنهای دوستانهای ارائه میدهند در حالی که برخی دیگر برای پیامهای آرام و آرامبخش ایدهآل هستند.
یافتن استعداد مناسب صدای گوینده برای به تصویر کشیدن پیام شما میتواند به افزایش شانس رسیدن پیام شما به مخاطبان کمک کند.
انواع صدای گوینده
- صدای گوینده تجاری: این شامل صداهای گوینده در رادیو، تبلیغات پادکست، تلویزیون و ویدیوهای آنلاین است. معمولاً صدای گوینده تجاری حول یک شخصیت یا سخنگو متمرکز است که یک خدمت یا محصول را به مخاطبان تبلیغ میکند.
- صدای گوینده برای روایت: به ویدیوهای فنیتر، آموزشهای آنلاین، ویدیوهای توضیحدهنده، مستندها و مواد آموزشی کسبوکار اشاره دارد. در صدای گوینده روایت، گوینده مخاطبان را از طریق داستان مراحل خاص راهنمایی میکند، اغلب با کمک انیمیشن یا فیلمبرداری.
- IVR/پیامهای صوتی/تلفنی: این نوع صدای گوینده به یک سیستم مبتنی بر صدا مانند دستیاران دیجیتال (Alexa، Siri، سیستمهای GPS)، روایت صوتی درون برنامهای، سیستمهای PA (مانند در فرودگاه) و درختان تلفنی مانند پیامهای در انتظار اشاره دارد.
- انیمیشن و بازی: از طریق استعداد حرفهای صدای گوینده، میتوانید شخصیتها و داستانها را زنده کنید.
- تبلیغات، وابسته و تریلرها: تبلیغات کوتاهی که فیلمهای آینده، نمایشهای تلویزیونی و رویدادهای پخش شده را تبلیغ میکنند.
کجا از صدای گوینده کسبوکار خود استفاده کنید
- آموزش الکترونیکی و ویدیوهای آموزشی: بسیاری از شرکتها از صدای گوینده تجاری برای دورههای آموزشی الکترونیکی سفارشی و ویدیوهای مختلف استفاده میکنند.
- ویدئوها و انیمیشنهای شرکتی: برای معرفی شرکت و محصولاتشون از این ویدیوها استفاده میکنن.
- تبلیغات در شبکههای اجتماعی: توی اینستاگرام، فیسبوک، یوتیوب و… میتونی از تبلیغات با صدای گوینده استفاده کنی.
چرا باید از صدای گوینده استفاده کنیم؟
- ساخت برند: صدای گوینده میتواند به برند شما شخصیت و هویت بدهد.
- جذب مخاطبان: صدای جذاب میتواند مخاطبان را جذب کند.
- افزایش آگاهی: صدای گوینده میتواند باعث شود بیشتر دیده شوید.
- بهبود تجربه مشتری: صدای گوینده میتواند تجربه مشتریان را بهبود بخشد.
- افزایش فروش: صدای گوینده میتواند به طور مستقیم بر تصمیم خرید مشتری تأثیر بگذارد.